Loading...
nl
  • Image 01

Welkom op campervrienden.nl - Contact Platform voor kampeerauto liefhebbers

• Image 02

Hier start jouw ontdekkingsreis, als je graag over je camper hobby en reizen wilt praten

• Image 03

Ontmoet elkaar in De Camper Chat en wissel daar direct je verhalen en ervaringen uit

• Image 04

Deel de foto's van je leukste avonturen en mooiste reizen...

• Image 05

Sluit vriendschap, houd contact en/of spreek eens met elkaar af...

• Image 06

Wij wensen je een leuke tijd onderweg en hier op onze website!

Pokemon Go - Echt leuk om te doen!

Annemarie
Annemarie Jul. 12 '16

Speel jij al Pokemon Go, of lijkt het je leuk om te doen?

Nederland is een nieuwe hype rijker - Pokemon Go - een app game die je speelt met je mobiele telefoon. Even meegekeken over de schouder van junior en het is inderdaad leuk. De game laat je met je gsm en de camera daarop kleine monstertjes vangen, die geprojecteerd zijn op je scherm buiten in de echte omgeving. Om de monstertjes te vangen heb je ballen nodig, die je verzamelt door over de GSM (routeplanner) naar een aangegeven punt (meestal een leuke bezienswaardigheid) te lopen. Dit punt op te vangen met de camera op je telefoon (foto maken). Met je ballen loop je vervolgens via de kaart op je telefoon naar een plek, waar je een monstertje ziet en gooit (swipen - vegen met je vinger) een bal naar hem, waardoor je hem vangt. Zo zijn er 150 verschillende monstertjes te vangen. De app brengt je overal: een water monster vang je op een strand en een gras monster in het bos.

Best heel grappig en mijn eerste gedachte was... Dit lijkt enorm veel op geo-cashing, maar is veel leuker. Het lijkt echter door de reële projecties (van Google Maps). 

Ik ben niet zo'n spelletjes speler, maar ik heb de app meteen op mijn phone geïnstalleerd en ik denk, dat ik in de toekomst, waar ik ook ben, best heel benieuwd ben, of er monstertjes, die ik kan vangen om me heen zitten... en zo niet, dan ga ik ze zoeken. Het lijkt nu al verslavend, maar aan de andere kant... Ik zal niet op de bank blijven zitten... ik ga naar buiten, lekker dynamisch aan de wandel en word bovendien naar leuke bezienswaardigheden geleid, waar ik mijn ballen kan scoren om monstertjes te vangen... 

Het spel is, geloof ik, nog niet officieel uitgebracht in Nederland, maar ik ben nu al erg benieuwd, hoe het kampeerauto 'zwervers publiek' dit zo meteen gaat oppakken en hoe de ervaringen dan zijn.

Stel je voor, je bent ergens op een mooie plek, in een mooie stad in het buitenland bijvoorbeeld, je kent daar de weg niet. Om dan met je GSM en Pokemon Go een spontane (zoek)tocht te hebben langs leuke bezienswaardigheden (ballen verzamelen) lijkt me sowieso al enorm leuk om te doen. En... de rest van het spel (teams vormen, 'gyms' veroveren enzo)... Tja... dat is (lijkt) voor mij veel te ingewikkeld en laat ik verder lekker over aan 'de jonkies'. ;-)

Meer weten over de Pokemon Go hype: KLIK HIER

Als je het spel al speelt, wilt gaan spelen, of zoiets helemaal niet zit zitten... laat hier even weten, wat je ervan vindt en/of wat je ervaringen (in het buitelenland) zijn! Leuk! 

Dit bericht is gewijzigd door Annemarie Jul. 13 '16
Delen:
Klaas V D Wal
Klaas V D Wal Jul. 12 '16
Ik begin er niet aan! 1 1/2 jaar van het roken af, en straks hier aan verslaaft?Zie dat filmpje hierboven, maar goed dat er een hek omheen staat, kans dat ze zo het water inlopen. En tegenwoordig moet je dubbel opletten in het verkeer, niet alleen de jeugd maar ook ouderen, zijn helemaal bezig met hun mobiel! Ze zien en horen niets meer, en als er wat gebeurt, wie is er dan de klos. 

Klaas

Dit bericht is gewijzigd door Klaas V D Wal Jul. 12 '16
Annemarie
Annemarie Jul. 20 '16
Nou Klaas, zo'n vaart (meteen verslaafd) zal het niet lopen, denk ik.
Ik vind het spel er heel mooi uitzien en leuk om te spelen. Ik zie ook de mensen, die met het spel meedoen, lekker buiten zijn en op straat contact leggen met elkaar.

Misschien kijk ik er door mijn werk ook nog op een andere manier tegenaan en zie ik het als een begin van een nieuw internet tijdperk, omdat je als poppetje in het spel op de landkaart gezet wordt en dat je bewegingen over de kaart gevolgd worden. Ik ben daarom dus heel erg benieuwd, hoe juist dit (die persoonlijke track & trace) gaat uitwerken. Ik vind dit nieuw en net een stapje verder gaan, dan wat er tot nu toe was.

Misschien komen er straks ook ander soort smartphone programma's zoals dit spel uit. Bijvoorbeeld een route gids voor als je aan het wandelen bent. Je kunt dan vooraf ingeven, waar je naartoe wilt lopen, wat je onderweg wilt zien en... natuurlijk (ze moeten ergens aan verdienen) krijg je al lopend de reclame aanbiedingen voorgeschoteld van de winkels, waar je langs loopt. 

De app (het spel) is gratis en is in mijn ogen de moeite waard om een keertje uit te proberen... vind je het niks, dan deïnstalleer je de app gewoon weer. 

Dit bericht is gewijzigd door Annemarie Jul. 21 '16
Camper Info
Camper Info Jul. 21 '16

Hieronder en ter informatie nog even het geo-cashing spel uitgelegd.

Dit bericht is gewijzigd door Camper Info Jul. 21 '16

INSCHRIJVEN

Website Informatie

Voor specifieke (camper & reis-) informatie breng een bezoek aan:Een 'like' op onze Facebook Pagina stellen we natuurlijk ook zeer op prijs! Je kunt ons daar vinden met de zoekterm: @camperchat.

Oxwall Legals

Deze website is een uitgave van Personal Networks en gemaakt met Oxwall Social Network software.

Oxwall is licensed under CPAL 1.0 license and distributed under Oxwall Terms of Use.